#YOURSTYLEMAG: Zapanuj nad stresem

Razem z Gedeon Richter Polska, przygotowaliśmy dla Was artykuł o tym, jak najlepiej poradzić sobie ze stresem. To powszechne zjawisko a wiele zdarzeń, które je wywołuje dotyka niemal każdego człowieka na przestrzeni całego jego życia. Co zrobić, żeby ograniczyć stres do minimum? Mamy dla Was kilka wskazówek! 

Skuteczna walka

Ze stresem najlepiej walczyć na dwóch poziomach: ciała oraz umysłu. Podczas sytuacji wywołujących niepokój, następuje napięcie mięśni i choć jest to naturalne i potrzebne, to jednak zbyt długie pozostawanie w takim stanie może być niebezpieczne. Co robić, żeby skutecznie poradzić sobie ze stresem?

Masaż, rozciąganie lub gorąca kąpiel – pozwolą Wam się zrelaksować i rozluźnić spięte mięśnie

Taniec, joga lub inna aktywność fizyczna – ćwiczenia to dobry sposób na dotlenienie organizmu i poprawę krążenia, które jednocześnie redukują poziom kortyzolu, czyli hormonu stresu oraz zwiększają produkcję endorfin, odpowiedzialnych za poprawę nastroju i poczucie szczęścia

Odpoczynek i regularny sen – wysypianie się pozwala na rozładowanie napięcia, nagromadzonego w ciągu całego dnia

Właściwa dieta – zdrowa i zbilansowana dieta, bogata w składniki odżywcze i mineralne, w tym w magnez, wzmacnia organizm i stanowi podstawę dobrego samopoczucia

Ćwiczenia relaksacyjne – pomagają wprowadzić organizm w stan odprężenia, a także obniżyć napięcie lękowe. Warto posłuchać uspokajającej muzyki czy odgłosów przyrody. Innym rozwiązaniem jest np. zastosowanie treningu polegającego na napinaniu i rozluźnianiu każdej partii mięśni i skupianiu się na towarzyszących temu doznaniach (Trening Relaksacyjny Jacobsona), czy techniki polegającej na wyobrażaniu sobie miejsca, w którym czujemy się bezpieczni i odprężeni (tzw. technika bezpiecznego miejsca)

Stres czai się wszędzie

Najczęściej może nas jednak dopaść w miejscu pracy. Okazuje się, że niektóre wymagania zawodowe mogą być zbyt duże, znacznie przekraczając możliwości pracownika. Tym samym ryzyko wystąpienia stresu staje się zdecydowanie większe. Jeśli jest on silny i długotrwały, a usunięcie jego przyczyn staje się niemożliwe, może nieść negatywne skutki zdrowotne, jak i ekonomiczne. 


W odbiorze bodźców bardzo ważną rolę odgrywają cechy osobowości, które decydują o sposobie przeżywania i radzenia sobie ze stresem. Szczególnie u osób neurotycznych, które przejmują się i przeżywają sytuację w sposób nieadekwatny do sytuacji i miejsca, w jakim się znajdują, nawet najmniejsze bodźce mogą znacznie nasilać nieprzyjemne uczucia i emocje. Podobne reakcje wystąpić mogą także u osób dokładnych i skrupulatnych, gdzie każde odstępstwo od normy może wywoływać u nich silny dyskomfort – mówi Piotr Goc, psycholog, ekspert programu Gedeon Richter Polska „RECEPTA na sukces w medycynie


Jeśli masz problem,  jesteś w tzw. “sytuacji bez wyjścia” albo po prostu potrzebujesz rozmowy, pamiętaj, że zawsze możesz zadzwonić na jeden z poniższych numerów!

Numery telefonów zaufania dla osób potrzebujących wsparcia:
116 111 Dajemy Dzieciom Siłę
116 123 Polskie Towarzystwo Psychologiczne
800 120 002 Niebieska Linia
800 70 22 22 Itaka
22 635 93 92 PONTON (pt. 16-20)

Please follow and like us:
error

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *